خبر محکوم شدن فردی در کرمان به فعالیت در پیام‌رسان‌های داخلی که در روزهای اخیر در رسانه‌ها و شبکه‌ای اجتماعی بازتاب فراوان داشت، مربوط به خردادماه ۹۷ است و تازه نیست.

پيام رسان بومي

به گزارش همشهری آنلاین، در چند روز اخیر خبری بین کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه یک قاضی در عنبرآباد کرمان شهروندی خطاکار را به اتهام توهین به مامور دولت به فعالیت در پیام‌رسان‌های سروش و ایتا محکوم کرده است. این خبر از آنجا بیش از اندازه اهمیت یافته و دیده شده که برخی پیام‌رسان‌های داخلی در مدت یک هفته قطعی اینترنت در ایران با اختلال‌ها و مشکل‌های فراوان مواجه شدند و کاربران اینترنت این مجازات جایگزین را بدتر از زندان توصیف و با آن شوخی می‌کنند.

این در حالی است که کمی گشت و گذار در فضای مجازی نشان می‌دهد خبر محکوم شدن به فعالیت در ایتا و سروش نخستین بار اواخر سال گذشته در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شده بود؛ دورانی که فعالیت در تلگرام ممنوع اعلام شده بود و بسیاری از نهادها و سازمان‌های دولتی ناچار بودند از پیام‌رسان خارجی به پیام‌رسان‌های داخلی کوچ کنند.

به همین دلیل، رئیس شعبه ۱۰۲ کیفری شهرستان عنبرآباد گفته بود به جای در نظر گرفتن حبس تعزیری برای شهروند متخلف٬ یک مجازات جایگزین صادر کرده است. در واقع، این شهروند عنبرآبادی به جای رفتن به زندان موظف شده بود در پیام‌رسان داخلی سروش و ایتا به تبلیغ حمایت از کالای ایرانی زیر نظر اتاق اصناف بپردازد.

کد خبر 466514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha